Jak wybrać firmę, która stworzy stronę www?

Najprostsza odpowiedź, to wybrać mnie – projektowanie witryn internetowych :). Choć oczywiście istnieje wiele dobrych firm i każdy może znaleźć coś dla siebie. Najważniejsze, to nie dać się oszukać. Ten rynek przesycony jest zleceniobiorcami, którzy za bardzo małe pieniądze są w stanie wykonać stronę internetową. Problem w tym, że zazwyczaj od patrzenia na taką witrynę pękają oczy. A brzydka reklama to antyreklama. Więc jak się nie dać wyrolować?

Pierwsze wrażenie

Szewc może chodzić w dziurawych butach ale webdesigner musi mieć ładną stronę. Nawet gdy mamy inny gust, strona powinna wyglądać estetycznie. Jeśli wygląda brzydko, jeśli coś się sypie, jest krzywo, jest nieczytelnie lub trudno nam cokolwiek znaleźć – omijamy z daleka.

Dane teleadresowe

Odszukujemy dane zleceniobiorcy.  Taka internetowa „tradycja” nakazuje umieszczanie zakładki „kontakt” jako ostatniej w menu. Jeśli jedyne dane stanowią e-mail i telefon, to lepiej podziękować takiej firmie. Mogą wziąć zaliczkę i kontakt się urwie.

Portfolio

Stanowi pokaz zdolności autorów prezentowanych stron, ich doświadczenia i rzetelności. Zróżnicowane prace świadczą o umiejętności odnalezienia się w różnej stylistyce. Portfolio powinno zawierać linki nie tylko do projektów ale i pełnych stron, aby przekonać się jak działają w praktyce. Dobrym pomysłem jest wypytanie właścicieli tych stron, jak przebiegała współpraca z firmą, którą się interesujemy.

Kod

Strona reklamująca tworzenie kolejnych stron powinna posiadać czysty kod nie zawierający błędów. Najłatwiej przetestować taką witrynę w walidatorze W3C – http://validator.w3.org/ . Wklejamy adres strony, klikamy na „check”. Wynik „passed” oznacza kod zgodny ze standardem. Jakiekolwiek błędy źle świadczą o programiście.

Pierwszy kontakt

Piszemy ofertowy e-mail i czekamy na odpowiedź. Szybka odpowiedź to dobry znak dający nadzieję na szybki kontakt w przyszłości. Nie powinniśmy czekać dłużej, niż jeden dzień. Trzeba jednak pamiętać, że pierwsze zapytanie zazwyczaj dotyczy wyceny, co często jest dosyć trudnym zadaniem i wymaga trochę czasu i zastanowienia.

Pieniążki

Żadna to filozofia, że najbezpieczniej jest nie płacić z góry. Szczególnie jeśli współpraca nie jest podparta żadną umową. Zaliczka do 25% wartości wydaje się zrozumiała. Sensownym wyjściem jest zaliczka po wykonaniu projektu graficznego i reszta po zakończeniu prac.

Ile zapłacić za stronę? Zazwyczaj im więcej tym lepiej :). Jeśli zależy nam na wizerunku własnej firmy, to oddanie pracy nad witryną w ręce studenta czy znajomego, który „się trochę zna”, jest pomyłką. Stworzenie strony wymaga dużo czasu więc należy się liczyć z pewnymi kosztami. Pozostaje nam porównanie cen różnych wykonawców. A konkretnie powinniśmy patrzeć na stosunek ceny do jakości ich pracy.

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.

Używamy Gravatara w komentarzach - zdobądź swój własny!

XHTML: Możesz użyć następujące tagi: <a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>